کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

کتابخوان ماه

لیدا عنایتی | چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۷ ب.ظ

در راستای اجرای طرح کتابخوان ماه ، صبح روز سه شنبه 25خرداد ماه راس ساعت 13، کتاب «سوران سرد» نوشته جواد افهمی جمع خوانی شد و در ضمن به نکات طلایی و قابل تامل کتاب نیز اشاره شد.

 

رمان «سوران سرد» کتابی نفس‌گیر، خوشخوان و البته عمیق است. نکته‌ای که در این کتاب جز قصه‌گویی خوب افهمی بارز است، فضاسازی عالی و استفاده مناسب نویسنده از عناصری مثل برف، کوهستان، سرما و... برای بیان هراس‌ها، ترس‌ها و تنهایی‌های سربازان گرفتار در سوز و سرمای «سوران» است. «سوران سرد» قصۀ سربازانی است که در زمان جنگ در پایگاهی برف گرفته در نقطه صفر مرزی خدمت می‌کنند. جزیره‌ای محصور در برف. «سوران سرد» رمان بسیار خوبی است رمانی که در آن نویسنده به خوبی از جغرافیا برای نقل قصه‌اش استفاده کرده است.

 

شخصیت‌های رمان افهمی در «سوران سرد» ساده، صمیمی و آشنا هستند. سربازان گرفتار در «سوران» قهرمانانی ابر انسان نیستند جوانانی معمولی هستند که دوران خدمتشان را در زمان جنگ در پایگاهی برف گرفته می‌گذرانند.

 

همچنین در همین روز  میزبان جلسه بیان نکات طلایی از یکی کتاب‌های خرداد ماه طرح «کتاب‌خوان ماه» با عنوان «انتظار عامیانه عالمانه عارفانه» نوشته ی علیرضا پناهیان بود. در ادامه عکسهای مربوط به این جلسات را مشاهده می کنید.

 

  • لیدا عنایتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی