کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

میلاد حضرت مهدی (عج)

لیدا عنایتی | جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۳۶ ب.ظ

  • لیدا عنایتی

دعوتنامه

لیدا عنایتی | چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۷ ب.ظ

سلام دوستان

اگر دوست دارید در نشست کتابخوان ما شرکت کنید دوشنبه 25 اردیبهشت ماه منتظرتون هستیم. اگر مایلید کتاب معرفی کنید یا در جمع کتابخوان ها حضور بیابید به کتابخانه مراجعه کنید و ثبت نام کنید. به شما قول می دم بهتون بد نگذره.

شما هم دعوتید.

  • لیدا عنایتی

یه خبر خوب

لیدا عنایتی | يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۳۸ ب.ظ

به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع )و روز جوان یعنی دو شنبه 18 اردیبهشت ماه عضویت کتابخانه ی امام خمینی با تخفیف ویژه همراه است.

این فرصت رو از دست ندید. ما منتظر حضور گرم شما هستیم.

  • لیدا عنایتی

یوسف آل عبا که بود؟

لیدا عنایتی | شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۲ ب.ظ

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.

مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است. لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید "هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم"؛ به همین جهت روز عاشورا وقتی اذن میدان طلبید و عازم جبهه پیکار شد، امام حسین چهره به آسمان گرفت و گفت «اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیة نبیک نظرنا الیه...».

حضرت علی اکبر علیه السلام اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود. شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر و رزم آوری و بصیرت دینی و سیاسی او، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. سخنان و فداکاریهای وی نیز به خوبی مؤید این مطلب است .

یلاد حضرت علی اکبر علیه السلام، روز جوان

جوانی، بهار عمر و فصل طربناک زندگی است. هیچ دوره ای از زندگی چون روزگار جوانی، سرسبز و خرّم نیست، و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توان مند و پرانرژی نیست. بسیاری از پیروزی ها و کامیابی ها، تنها در سایه جوانی امکان پذیر است و بسیاری از آرزوها و هدف ها، فقط در فرصت جوانی قابل دست یابی است. جوانی فرصتی است که بر خلاف بسیاری از فرصت های دیگر، تنها یک بار در اختیار همه قرار می گیرد و چون به انجام خویش برسد، هرگز امکان تکرار نخواهد داشت. پس «فرصت جوانی»، طلایی ترین فرصت ها و ناب ترین موهبت هاست و نمی توان در این نکته تردید کرد که هدر دادن روزگاران خوش جوانی و تباه کردن این بهار زندگانی، به اندوهی انبوه و حسرتی متراکم خواهد انجامید، اما این روزگار، اقتضاهایی دارد؛ اقتضاهایی که بخشی از آنها به جوان بر می گردد و بخشی نیز به آنها که با جوان در تعاملند. آنها که به جوان بر می گردد، «نازها» و «نیازها»ی جوانی است. نازها، یعنی «سرزندگی، شیک پوشی، آراستگی، جمال گرایی، آرمان گرایی و...؛ و نیازها، یعنی عبادت و تضرع؛ دانش اندوزی، مهار و تعدیل غرایز، تهذیب نفس، ورزش، مطالعه، مسئولیت پذیری و....

  • لیدا عنایتی