کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

معرفی کتاب ((نورالدین پسر ایران ))

لیدا عنایتی | دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب ((نورالدین پسر ایران )) نوشته معصومه سپهری و انتشارات سوره مهر آن را منتشر نموده است . این کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است .پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که با شور و اشتیاق و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به جبهه جلب کرد . این کتاب روایتی از عملیات بدر ،والفجر و عملیات کربلای چهار است .

نورالدین از دی ماه 1359 یعنی تنها سه ماه ازآغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت. او حضور در گردان های خط شکن لشکر سی و یک عاشورا را به عنوان نیروی آزاد ،غواص و فرمانده دسته ودر جبهه های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است . نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد در صد دفاع مقدس است .

ویژگی های رزمنده ها چون صداقت و صراحت ،سادگی ،شجاعت و شهادت طلبی به خوبی در این کتاب به تصویر کشیده شده است . درانتهای کتاب عکس های زیبایی از نورالدین و همرزمانش به نمایش گذاشته شده است که همه ی ماجرای نورالدین ازآغاز تا کنون را مانند یک سرآغاز و یک روایت بصری بازگو می کنند. 

((نورالدین پسرایران ))کتاب خاطرات کسی است که ،هشت سال در متن جنگ زندگی کرده است . پس اگر می خواهیم بدانیم درآن هشت سال چه گذشته است باید کتاب را بخوانیم .

  • لیدا عنایتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی