کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

   

دیدن جلد کتابی که رویش نوشته خاطرات فرمانده‌ی گردان «حضرت ابالفضل علیه‌السلام»، آن هم با عنوان «آب هرگز نمی‌میرد»، به‌خودی خود آنقدر جذاب هست که آدم را ترغیب کند به خریدن و خواندن آن. شاید برای همین است که سراسر کتاب، بوی آن حضرت را به خود گرفته و راوی داستان هم، در دست‌نوشته‌ای که در ابتدای کتاب، خودنمایی می‌کند، چنین نوشته است:
«از روزی که در ۶ سالگی روضه‌ی مشک و سقا را از پدرم شنیدم تا زمانی که دستم به داس و خوشه‌های گندم گره خورد، رد این بوی خوش را گرفتم تا به زیر علم عباس علیه‌السلام رسیدم. اتفاقی نبود. در دفتر تقدیر الهی همه‌چیز حساب و کتاب داشت که با شروع جنگ تحمیلی و تأسیس یگان رزمی استان همدان –انصارالحسن علیه‌السلام - به نوکری گردان حضرت ابالفضل علیه‌السلام منصوب شدم و تشنه‌ی آب، آب حیاتی که هنوز از مشک ابالفضل علیه‌السلام می‌ریخت و به تاریخ آبرو می‌داد.»

و بعد هم با این جمله تمام کند که:
ما تشنه‌ی یک جرعه سخاوت هستیم
مشک تو هنوز آب دارد عباس
نویسنده:  حمید حسام
ناشر: صریر
موضوع کتاب: ادبیات
موضوع کتاب: تاریخ
نوبت چاپ: اول
تاریخ چاپ: ۱۳۹۳
شمارگان: ۳۰۰۰
تعداد صفحه: ۷۴۲

شابک:

۹۷۸-۶۰۰-۳۳۱-۰۱۹-

 

موضوع این کتاب، بررسی آرا و سیره سیاسی «حضرت امام خمینی(ره)» است. اثر حاضر، با هدف شناخت نحوه عمل، حرکت و موضع‌گیری‌های «حضرت امام خمینی(ره)» در مسائل سیاسی تدوین شده است. در این نوشتار، از بین اصولی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در رفتار و موضع‌گیری‌های سیاسی خود به آن‌ها پایبند بودند، سیزده اصل که مهم‌تر و اساسی‌تر در تشخیص و عمل سیاسی به نظر می‌رسند، انتخاب شده است. از جمله مباحث مندرج در کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد: اصل موقع‌شناسی و درک تکلیف در هر موقعیت؛ اصل عدم دخالت در امور غیرمرتبط با وظایف؛ اصل مردمداری و رعایت مصالح و منافع مردم؛ اصل شناخت دشمنان و ضرورت مرزبندی شفاف با آنان؛ اصل کشف توطئه از گفتار و کردار دشمنان به اصل صدور انقلاب و توجّه به بیداری اسلامی به ویژه مسئله فلسطین و اصل توجّه به دشمن اصلی (آمریکا) و دست‌های او در تمامی حوادث."                                      

     ناشر : موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت
محل نشر : تهران
قطع : وزیری
نوع کتاب : گردآوری
زبان اصلی : فارسی

کلویی دختر نوجوان خیال پردازی است. او دوست دارد از زندگی پیرمرد خانه به دوشی که در پارک زندگی می کند سر در بیاورد. این کنجکاوی داستان آقای بو گندو را پیش می برد؛ داستان شکل گرفتن دوستی بین مردی که بارزترین ویژگی اش بوی گند است و دختری که یک مادر وسواسی دارد. مادر کلویی نامزد نمایندگی مجلس شده و اگر بفهمد دخترش یک خانه به دوش را با خودش به خانه آورده و او را در انباری پنهان کرده است قشقرق به پا می کند!

شاید فضای این کتاب، در نگاه اول، خواننده را به یاد داستان های رولد دال بیندازد، مخصوصا این که تصویرگر این کتاب هم کوئنتین بلیک است. شاید شخصیت پردازی های اغراق شده و فضای شوخ و شنگ کتاب هم در این یادآوری بی تاثیر نباشد.

آقای بوگندو داستان خوش خوانی است، سریع جلو می رود وخواننده را با خودش به دنیای داستانی می برد. خواننده هم، همراه کلویی، کنجکاو می شود تا از راز زندگی آقای بوگندو و سر در بیاورد، از دست مادر او حرص می خورد و برای سرنوشت آقای بوگندو نگران می شود.

ترجمه ی روان رضی هیرمندی هم، که به خوبی زبان طنزآمیز نویسنده را منعکس می کند، در همراه کردن خواننده ی نوجوان با این کتاب موثر است.

عنوان: 

آقای بوگندو

عنوان اصلی: 
Mr.‎ Stink
نویسنده:David Walliams
برگردان: 
رضی هیرمندی
ناشر: 
سال نشر:1390

                                  

نامزد خوشکل من            نویسنده  : حمید داوودآبادی       ناشر: شهید کاظمی                تعداد صفحات:181                    سال نشر:1393

کتاب «نامزد خوشگل من»، مجموعه خاطراتی متفاوت از دفاع مقدس و همچنین اتفاقات، خاطرات و حوادث بعد از جنگ نویسنده، می باشد. کتاب حاضر، دربردارنده خاطراتی است که مؤلف آنها را در ذهنش مرور کرده و هر کدام در قالب داستانی مجزا بیان شده است. این کتاب، مجموعه خاطراتی خاص از جنگ تحمیلی است که بیشتر آنها به صورت طنزگونه روایت شده است. کتاب حاضر دارای 28 داستان برگرفته از خاطرات و مرور وقایع اتفاق افتاده برای نویسنده بوده که به شکل هنرمندانه ای به قلم تحریر درآمده است.
300 نکته مهم درباره نقاشی  به صورت پرسش و پاسخ

نویسنده:

مترجم: علاء محسنی، سیامک علیزاده

ناشر: اشجع

نکته های مهم نقاشی بر اساس الفبای انگلیسی طبقه بندی شده اند و به شکل پرسش و پاسخ هستند. در بین نکته ها ارجاع وجود دارد تا پیوستگی مطلب بیشتر باشد. طیف استفاده کنندگان کتاب وسیع است از دانشجویان هنر تا نقاشانی که آموزش آکادمیک ندیده اند و همه کسانی که سئوالات زیادی در باره نقاشی در ذهن دارند.