کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

هفته کتاب

لیدا عنایتی | چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۵۴ ق.ظ

کتابخانه امام خمینی در هفته کتاب برنامه های متنوعی همچون مراسم قصه گویی ٰ؛بازدید مدارس از کتابخانه؛  نمایشگاه کتاب و  مسابقه نقاشی برگزارکرد.

در این هفته دانش اموزان با قسمتهای مختلف کتابخانه و فعالیت های ان آشنا شدند. همچنین توضیحاتی در مورد کتابهای مرجع و طبقه بندی کتابها برای آنها ارائه شد که دانش اموزان از آن بسیار استقبال کردند.

پیش دبستانی قصر پریان؛ دبستان قائمیه و سلمان از جمله مدارسی بودند که در این هفته به بازدید از کتابخانه پرداختند .

برای دیدن عکسها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانش اموزان مدرسه قائمیه

  • لیدا عنایتی

روز کتاب و کتابخوانی

لیدا عنایتی | چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ

کتابدوستان و کتابخوانان عزیز هفته کتاب و کتابخوانی نزدیک است.  به مناسبت این روز  یعنی یکشنبه 24 آبان ماه  عضویت کتابخانه با تخفیف ویژه انجام می گیرد. حتما سری به کتابخانه بزنید.





عضویت کتابخانه تنها با 500 تومان شما می توانید به مدت یکسال از خدمات کتابخانه ما بهره مند شوید.

به دوستان خودتان هم اطلاع دهید . ما منتظر شما در این روز هستیم. 

  • لیدا عنایتی

جستجو در کتابخانه

لیدا عنایتی | شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ق.ظ

برای جستجو در کتابخانه می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

جستجوی کتاب

  • لیدا عنایتی

13 ابان در کتابخانه امام خمینی

لیدا عنایتی | جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵ ق.ظ
13 ابان روز دانش آموز ،کتابخانه امام خمینی ساعات خوبی  باکودکان سپری کرد. به این مناسبت پیش دبستانی افشار به بازدید از کتابخانه پرداختند و  ضمن آشنایی با قسمت های مختلف کتابخانه با مفهوم کتاب و کتابخانه آشنا شدند. همچنین  
 در مورد وقایع روز 13 آبان و روز دانش آموز توضیحات ساده ای  داده شد.
برگزاری مسابقه نقاشی و قصه گویی از دیگر برنامه های کتابخانه امام خمینی در این روز بود.
برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب مراجعه کنید.


  • لیدا عنایتی

روز دانش آموز

لیدا عنایتی | چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ق.ظ



صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ ه.ش دانش آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند رو به سوی دانشگاه نهادند تا بار دیگر پیوندشان را با رهبر بت شکن خویش به جهانیان نشان دهند.این جوانان پرشور گروه گروه داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. مأموران شاه، دانشگاه را به محاصره خود درآورده بودند تا چنانچه فریاد حق طلبانه از گلویی برخاست آن را با گلوله پاسخ دهند

  • لیدا عنایتی

معرفی یک کتاب کودکانه

لیدا عنایتی | دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ق.ظ

دنیای لطیف شعر دنیایی شگفت انگیز است، دنیایی که زوایای مختلفی از شخصیت هر فرد از آغاز تولد یا آخرین ثانیه زندگی با آن پی ریزی و ساخته می شود. کارشناسان می گویند شعر در تربیت گفتاری، منش رفتاری و ساختار نوع ارتباطات فرد تاثیرگذار است. روانشناسان کودک و روانکاوان به والدین پیشنهاد می دهند از این روش جذاب و کاربردی در پرورش شخصیت، رشد ذهنی و کلامی، افزایش یادگیری کودک و آرامش ذهن و روح او استفاده کنند.

کودکان از همان سنین اولیه به شعر علاقه ویژه ای دارند. این دفعه میخواهم کتابی برای شما معرفی کنم به نام ترانه های شیمو شیمو. که 12 جلد با موضوعات مختلف را شامل میشود. ناصر کشاورز با زبانی بسیار ساده و اما مناسب برای کودکان الف و ب سروده است. با تمام سادگی شعرهایش کودکان رابطه بسیار خوبی با این کتاب برقرار کردند. به شما هم پیشنهاد میکنم حتما این کتابها را برای کودکانتان تهیه کنید.

  • لیدا عنایتی

طرح یک پرسش

لیدا عنایتی | سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳ ق.ظ

در ماههای حرام جنگ و خون ریزی حرام است، پس چرا امام حسین در ماه محرم جنگید؟

احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند، ولی اگر دشمن آن را زیر پا گذاشت و جنگید، در این صورت جنگیدن با آنها اشکال ندارد. قرآن کریم میفرماید: اَلشَّهرُ الحَرامُ بِالشَّهرِ الحَرامِ والحُرُمـَتُ قِصاصٌ... (بقره،194) ماه حرام در برابر ماه حرام! (اگر دشمنان، احترام آن را شکستند، و در آن با شما جنگیدند، شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید. و تمام حرام ها، قابل قصاص است، و به طور کلی هر کس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تجاوز کنید! و از خدا بپرهیزید (و زیاده روی ننمایید)! و بدانید خدا با پرهیزکاران است( ر.ک: تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج 2، ص 19 ـ 20، دارالکتب الاسلامیة. ) 
امام حسین رای جنگ به عراق نرفته بود، بلکه مردم کوفه که از دوست داران اهل بیت: بودند، وقتی فهمیدند آن حضرت با یزید بیعت نکرده و به مکه رفته است، نامه نوشتند و از او درخواست نمودند تا به کوفه بیاید اما لشکریان یزید، حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و از وارد شدن آن حضرت به کوفه، و همچنین برگشتن به مدینه جلوگیری نمودند، و در سرزمین کربلا با آن حضرت جنگیدند چنان که در روایتی ریان بن شبیب میگوید: روز اول ماه محرم بر حضرت رضا7 وارد شدم، آن حضرت فرمود: ای پسر شبیب محرم ماهی است که در جاهلیت ارج مینهادند و ظلم و کشتار را در آن حرام میدانستند، اما این امت نه حرمت این ماه را نگه داشتند، و نه حرمت پیامبر9 را، چرا که در این ماه ذریه و فرزندان پیامبر را کشتند، زنان آنان را اسیر کردند...( ر.ک: الامالی، شیخ صدوق، ص 129، انتشارات کتاب خانه اسلامیه / بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 98، ص 102 و ج 44، ص 285، مؤسسة الوفأ بیروت. )

  • لیدا عنایتی

شهادت امام سجاد علیه السلام

لیدا عنایتی | دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ


حضرت زین العابدین و سید الساجدین علیه السلام که خیر محض و طهارت و قداست و زکاء صرف و صلابت و فراست و شجاعت مطلق و خدمت و دلسوزی و خیرخواهی کامل برای جامعه اسلامی و در یک کلمه مجمع الفضائل و الکمالات بودند، پس از گذاردن یک عمر پر برکت که در حساس ترین مقطع تاریخ اسلام واقع شده بود و با انجام افتخار آمیز وظائف خطیر امامت با همه دردها و مشقتها و ناراحتیها و غربتها و با مشاهده طلوع اولین ثمرات با برکت مجاهدات طاقت فرسای خود و به بارنشستن تمامی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که با سیاست الهی خود طراحی نموده بودند، سرانجام به دست پلید دستگاه کثیف اموی با مدیریت ثمره شجره خبیثه مروانی «ولید بن عبدالملک » مسموم و به شهادت رسیدند. 

آری حضرت که وجود اقدسشان خاری بود در چشم خفاشان غاصب نظام حاکم با روشن شدن آثار وجودی آن بزرگوار که کاملاً نظام اموی را غافلگیر کرده بودند، توسط سردمداران پلید این نظام مسموم گردیدند و با رفتن خاکیان را در سوگ خود گذاشتند . 

ولی آثار وجودی آن بنده برگزیده حق تا زمین و زمان به وجود ادامه می دهند، پا برجاست و هر سالک و عارضی که خواهان وصال حضرت دوست است، چاره ای جز نوشیدن از منبع آثار معنوی و عرفانی آن عارف بزرگ برجسته اند و به ویژه زمزمه نمودن مناجاتهای عاشقانه و عارفانه آن حضرت برای همه طالبان ، شفابخش و آرام بخش خواهد بود. 


  • لیدا عنایتی