کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

معرفی کتاب ((نورالدین پسر ایران ))

لیدا عنایتی | دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب ((نورالدین پسر ایران )) نوشته معصومه سپهری و انتشارات سوره مهر آن را منتشر نموده است . این کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است .پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که با شور و اشتیاق و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به جبهه جلب کرد . این کتاب روایتی از عملیات بدر ،والفجر و عملیات کربلای چهار است .

نورالدین از دی ماه 1359 یعنی تنها سه ماه ازآغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت. او حضور در گردان های خط شکن لشکر سی و یک عاشورا را به عنوان نیروی آزاد ،غواص و فرمانده دسته ودر جبهه های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است . نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد در صد دفاع مقدس است .

ویژگی های رزمنده ها چون صداقت و صراحت ،سادگی ،شجاعت و شهادت طلبی به خوبی در این کتاب به تصویر کشیده شده است . درانتهای کتاب عکس های زیبایی از نورالدین و همرزمانش به نمایش گذاشته شده است که همه ی ماجرای نورالدین ازآغاز تا کنون را مانند یک سرآغاز و یک روایت بصری بازگو می کنند. 

((نورالدین پسرایران ))کتاب خاطرات کسی است که ،هشت سال در متن جنگ زندگی کرده است . پس اگر می خواهیم بدانیم درآن هشت سال چه گذشته است باید کتاب را بخوانیم .

  • لیدا عنایتی

عیدغدیرخم مبارک

لیدا عنایتی | دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱ ق.ظ

غافل مشو ازعید غدیر و برکات 

امروز خدا گشوده است باب نجات

جبریل و ملائک همه با امرخدا 

سر داده زگل دسته ی هستی صلوات 

  • لیدا عنایتی