کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

معرفی کتاب قلعه حیوانات

لیدا عنایتی | سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸ ب.ظ

 کتابی که می خواهم براتون معرفی کنم کتابی است با نام قلعه  حیوانات نوشته ی جورج اورول ترجمه مهنوش جواهری که توسط انتشارات عارف چاپ شده است .

این کتاب برخلاف حجم کمش کتاب پر محتوا و معناداریست ونویسنده از نمادهای مختلف به شیوه ای زیبا و ملموس و بطور غیر مستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق اشاره می کند ولی چیزی که خیلی مرا جذب این کتاب کرده، این است که  نمونه هایی از اینچنین حکومت ها و رهبران سیاسی را دنیا ی کنونی می توان یافت .

و اما داستان از چه قراره :اینچنین است که حیوانات یک  مزرعه از ظلم و ستم مزرعه دار خود به ستوه آمده اند بنا به توصیه ی یکی از حیوانات با اتحاد و همبستگی دست به شورش می زنندو مزرعه دار را از مزرعه بیرون می کنند حیوانات قوی تر پست های حساس و کلیدی را در دست می گیرند و یک قانون برای خودشون وضع می کنند و هم قسم می شوند به این قوانین پایبند باشند درابتدا همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رود ولی حب جاه و مقام و ثروت اندوزی آنها را از اصل و هدف انقلابشان دور می کند و همین مسئله زمینه تفرقه و نفاق را فراهم می کند و ادامه ی ماجرا .... که بهتره خودتون بخوانید.

شما کتاب دوستان عزیز را به خواندن این کتاب جالب توصیه می کنم برای خواندنش راه دوری نباید برید کتابخانه ی ما در خدمت شماست .

 

  • لیدا عنایتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی