کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

معرفی کتاب ( جاده های سربی )

لیدا عنایتی | دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱ ق.ظ

     

این اثر جزو اولین مجموعه ازکتاب های نیروهای شناسایی و اطلاعات عملیات ایران در دوران جنگ تحمیلی است که حاوی اطلاعات ارزشمندی در این زمینه می باشد . این کتاب به شرح خاطرات زندگی سردارسوداگر ازدوران کودکی تا زمان اعزام به جبهه و روزهای جنگ می پردازد که باقلم یکی از دوستان و همرزمان دوران جنگ  وی محمدمهدی بهداروند تنظیم شده است .

شهید احمدسوداگر ازنیروهای اطلاعات و عملیات بود وبا آنکه بارها درطول جنگ زخمی شدو حتی پایش راازدست داداماتاپایان جنگ درجبهه ماند. وی چندسال فرمانده لشکر25 کربلا شد و پس از آن تا اواخرعمرش ریاست پزوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس را برعهده داشت .وی درسال 90براثرعوارض ناشی ازجنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

با توجه به اینکه سردارسوداگر استراتژیست برجسته نظامی وازتئوریسین های دفاعی کشورو ازفرماندهان ارشد اطلاعات و عملیات دوران 8ساله دفاع مقدس بوده که از برکت هوش و ذکاوت ، قدرت پردازش و توان تحلیل و بررسی بسیاربالا برخورداربوده است .بالتبع خاطرات او نیز به همان نسبت ازدرجه اهمیت ویژه برخوردارو منبع غنی و موثقی برای مطالعه علمی جنگ ایران و عراق می باشد .

از جمله محتوای کتاب عبارت است از :سرگذشت نامه ،شروع جنگ واعزام وی به لشکر 92زرهی اهواز ،نحوه مجروحیت دوم براثر انفجار مین و دوران نقاهت ودرمان دربیمارستان سرخه حصار (قطع پای ایشان )،آزادسازی خرمشهر ،خاطراتی از شهدای دفاع مقدس چون :عبدالحمید بادروج ،سیف الله صبور،حمید عنبرسر ،ناصر دباغ ،مجید بقایی،و ...

خواندن این کتاب را به علاقمندان مطالعه آثارحوزه دفاع مقدس توصیه می شود.

  • لیدا عنایتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی