کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

کتابخانه امام خمینی یزد

مطالعه کتاب مطالعه زندگی

نویسندگان

معرفی کتاب (فرنگیس)

لیدا عنایتی | سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۳۱ ب.ظ

کتابی که دراین سال جدید می خواهم برای شما عزیزان معرفی کنم کتابی است بانام فرنگیس 

فرنگیس شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال 1341 در روستای اوازین است . اودر حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش بایک تبر ازخود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد . کتاب فرنگیس نوشته مهناز فتاحی به روایت خاطرات فرنگیس می نشیند . فرنگیس شیر زنی کرمانشاهیست که از قضا در روستایی نزدیک گیلان غرب زندگی می کند .درسال 1359 پس از حمله عراق به روستای اوازین ،مردم به دره های اطراف فرار می کنند . فرنگیس در آن سال 18 سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می گردند.اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم ،باتبر پدرش با سربازان درگیر شده ،یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می دهد.

این کتاب بخش های ناگفته ای از حوادث دوران جنگ را با زبانی صادق و صمیمی یک روستایی ،و با عواطف لطیف زنانه برای ما ما نقل می کند . برای درک بهتر مصائب فراوانی که روستا نشینان مرزی در دوران جنگ متجمل شده اند خواندن این را به شما عزیزان توصیه می کنم .

  • لیدا عنایتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی